Cute Light Pink Flying Butterfly

Translate

22 Nisan 2016 Cuma

MARSLI | Kitap Yorumu |



Hava sıcak olmasına rağmen ayaklarım üşüdüğü için çoraplarımı giydim, geldim şimdi kulağımdan -darling song - Purple Rain yorum yapmaya hazırım!

Aslında değilim ama siz öyle gibi düşünüp okuyun da rezil olmayayım.

Marslı'yı okuyalı neredeyse bir ay oldu fakat yorum yapamadım. Pek canım istemedi doğrusu. Zaten herkes okudu ben yorumlasam ne yorumlamasam ne, diye düşündüm. Fakat sonra dedim "Büş Tarzı" olur. Sana ait olur. Aman eline mi yapışır canım yazıver, dedim. Buradayım.

Andy Weir'in kaleme aldığı bilimsel verileri bolca içeren fakat benim gerçekliğine pek de güvenemediğim bir Bilim-Kurgu kitabıdır Marslı. Bizim astronotumuz Mark Watney uzayda mahsur kalır. Ve umutları tükendiği her anda yeniden ayaklanıp yaşamak için mücadele etmeye çalışır.
Konusu bu şekilde işte zaten gerisini siz okursunuz.

Bence oldukça güzel bir kitaptı. Mark'a bayıldım! Adam çok komik, zeki ve cidden çok azimliydi. Ben olsam çikolatalı sütümü içerek ölümü beklerdim. Ama adama helal olsun valla sıkı çalıştı!

Kitabın bence en önemli özelliği çok gergin ve can sıkıcı global bir sorunu esprili bir dille anlatılması. Karaktere üzülmek yerine kahkahalara boğuluyorsunuz. Kitabı ben çok sevdim. Ama keşke okur okumaz yorumunu girseydim. Bitirdiğim zamanki heyecanımdan eser yok şimdi. 

Yine de herkese olmasa da öneriyorum. Bence okunması gereken çok farklı bir kitap. Bir kere kitap uzayda geçiyor daha ne istiyorsunuz! Ayrıca kitabın filmi de var. İzledim bende. Yapılabilecek en iyi şekilde yapılmış film. Zaten okuyunca kitap gibi değil de film gibi hissediyorsunuz.

Okuyun okuyun. Marslı bu! Herkes okusun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder