Cute Light Pink Flying Butterfly

Translate

22 Nisan 2016 Cuma

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları| Kitap Yorumu |


Bu kitabı bitireli kaç gün oldu bilmiyorum ama en az bir hafta oldu sanırım. Kitaba karşı çok belirsiz duygular besliyorum. Açıklamadan önce biraz konusundan bahsedeyim.

Ana karakter Jacob'ın büyük babası küçükken savaş yüzünden ailesini kaybetmiştir. Daha sonra bir yetimhaneye yerleştirilmiştir. Fakat savaşmak için yetimhaneden ayrılmıştır. Yetimhane ile ilgili tuhaf anıları olan Abraham torununa da bu tuhaflıkları anlatır. Başlarda inanıp ilgiyle dinleyen Jacob daha sonra bunların gerçek dışı olduğunu düşünmeye başlar. Oysaki büyük babası oldukça ciddidir. Jacob gerçekleri öğrenme amacıyla işe koyulur. Ve hikaye bu şekilde gelişir.

Doğrusu kitabın çok büyüleyici ve etkileyici bir kurgusu olduğunu düşünmüştüm. Çünkü kapağı, cildi, görüntüsü çok hoş! Fakat kurgusu o kadar da farklı gelmedi bana. Evet farklı ama dili o kadar yalın ki o gizemli havayı bir türlü alamadım. Beni etkilemedi diyorum çünkü ben genelde yaşamla ilgili besleyici kitapları daha çok seviyorum. Bu kitabı okurken yaşamadım sadece okudum.

Buna rağmen birçok yerde çok şaşırdım ve heyecanlandım. Büyük babası ile ilgili gizemler olsun, hayatındaki insanların gerçek yüzleri gibi tuhaf yerler olsun çok şaşırdım. Beni şaşırtmayı başardı ve merak içinde bıraktı.

Tüm bunların aksine beni rahatsız eden nokta aslında bunlar değil. Kitapta birçok resim var. Yetimhanedeki tuhaf çocukların garip resimleri falan hepsi var. Fotoğraflar çeşitli yerlerden bulunmuş fotoğraflar. Koleksiyon sahiplerinin adı da zaten kitabın sonunda verilmiş. Beni rahatsız eden şey şu: Yazar buradaki fotoğrafları toplamış ve fotoğraflara göre bir hikaye kurgulamış. Ama bana o kadar uydurma geldi ki hikaye bu fotoğraflardan sonra kitaba bu yüzden ısınamadım. Bazı fotoğraflar bana göre çok alakasızdı. Bir şeyden bahsediyorlar hemen diyor şu fotoğrafı hatırlıyorum gibi.

Ben bu yüzden beğenemedim. Bir de spoi olur mu bilmiyorum ama kitabın sonlarına doğru bir çiftin fotoğrafı var. Kız gerzek gerzek bakıyor çocuğa ama aşk ile bakmış, o zamanlarda çok güzelmiş gibi aktarılıyor. Fakat bahsedilen kızın bundan önce sanırım iki yerde daha fotoğrafı geçiyor. Toplamda üç fotoğraftaki kız da birbirinden farklı. Kızın şu anki hali 15 yaşında diyelim -atıyorum o civarlarda- son halimdi dediği hali en az 30 yaşında. Kısaca fotoğraflara uyduracağım diye yazar birazcık saçmalamış bence. 

İkinci kitabı da çıktı. Merak diyorum ne olacak diye almak istiyorum ama kitabı da beğenmedim gibi. Ne yapacağımı bilmiyorum. Beğenmedim demiyorum. Merak ediyorsanız okuyun ama ben bu tarz şeyleri fark ettim ve kandırılmış hissettim.

Ayrıca kitabın filmi de çıkacak! Filmini izlemek istiyorum her şeye rağmen.

Bu kadar işte! Başka kitaplarda görüşürüz!

2 yorum:

  1. Seninle aynı düşünceleri ben de paylaşıyorum ve ikinci kitabını alıp almamak arasında kararsızım. Sanırım benim kitabı beğenmeme sebebim çok çok büyük beklenti ile başlayıp umduğumu bulamamam ve seninde dediğin gibi yaşamayıp sadece okumuş olmamdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende almak konusunda çok kararsızım doğrusu. Hala bilemiyorum. Dediğin gibi yaşamıyorsun ve sana birşeyler katmıyor kitap. Bu yönden hayal kırıklığı oldu. Beğenenleri de hiç anlayamıyorum... Bakalım okuyacak mıyız.
      Yorum yaptığın için teşekkür ederim! Her zaman beklerim.

      Sil