Cute Light Pink Flying Butterfly

Translate

18 Mart 2016 Cuma

SARHOŞ İLE ŞAİR


                   Sarhoş içki bardağına yapışır umutsuzca ben ise mürekkep kutuma.
Sarhoş ne dediğini bilmez zaman geceye akıp anlamsızlaşınca ben ise ne yazdığımı bilmem o anlarda.
Sarhoş düz yolda yürüyemez, limanda dizilmiş tekneler gibi her dalga da bir o yana bir bu yana sallanır.
Ben ise hangi yolda niçin yürüdüğümü bilmem. Yürürüm ama idrak edemem. Beni ya tiz bir fren sesi kendime getirir ya da acı bir çığlık. Yahut bir vakit sonra daldığım rüyadan uyanıp etrafıma bakarım.
Kaybolduğum sokak güler bana bıyık altı. 

Şimdi sarhoşa mı söylenmeli bana mı?
Bende kendi dünyamda başımı alıp da uzaklara giden bir sarhoş değil miyim?
Sarhoş dertleniyor da içiyor.
Eh bende kalemimi alıp yazmıyor muyum mürekkebi yudum yudum içer gibi?

Fakat adam haklı beyler.
İnsan istiyor ki içindeki boşluk dolsun.
Sarhoş genzini yakan şişelerle dolduruyor demek ki içini.
Gerçi içtikçe şişeler boşalıyor. Demek ki o boşluk bir şekilde bir yerlerde ortaya çıkıyor.
Doğru.
Bende yazdıkça yazıyorum da boşalıp duruyor mürekkep şişeleri.
Sayfalar doldukça, anılar yazıya geçtikçe, içimdeki boşluk doldukça şişeler boşalıyor be...

Sarhoşa ben kızıyorum elbet.
"Ne saçmalıyorsun be adam sanki o leş içkiler merhem olacak mı yarana!"
Ama sarhoş da bana gülüyor oradan.
"Senin kafan güzel mi be, sanki yazınca düzelecek her şey.
Bırak böyle boş işleri gel otur masaya, kafanı dağıt."

İnsan soruyor kendine. Haklı mı bu adam diye?
Aman yok kardeşim. İçkiden medet mi umulur hiç.
Tövbe.
Peki diyorum ben ne kadar haklıyım?
Dolmuyor işte.
Hep bir şeyler boş kalıyor.

Ben işin içinden çıkamıyorum. Çözüm kalbimde de dilim söylemeye varmıyor.
Fakat bir şeyi idrak etmek çok kolay.
Eğer hem sarhoşsan hemde şairsen yandın kardeşim.
İçindeki boşluğu doldurayım derken daha çok boşluk bırakıyorsun geride.
Kısacası,
vay haline.
                                                                                        
                                                                                                                                03.10.15

4 yorum:

  1. Oldukça hoş ve çarpıcı...

    YanıtlaSil
  2. Ya ne kadar güzel!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. O sizin güzel bakışınız!

      Sil