Cute Light Pink Flying Butterfly

Translate

28 Şubat 2016 Pazar

Zaman İpliği | Kitap Yorumu |

Bugün okuduğum kitapların toplu bir yorumunu yapmaya karar verdim. Ayrı ayrı yorumlayacağım ama aynı zaman diliminde yayınlayacağım için bu şekilde söylüyorum.

İlk kitabımız: Zaman İpliği



Kitabın konusu şu şekilde: Ana kahramanımız ağabeyi Simon'ı kaybediyor. Oldukça trajik bir kayıp bu. Daha sonra kahramanımız kendini toparlayamıyor ve hatta psikolojik rahatsızlıklar yaşıyor. Ağabeyine olanları, yaşadıklarını bize basit bir dille anlatıyor.

Kısaca böyle işte. Kitap Pegasus Yayınları'ndan çıkmış. Fakat gerçekten aşırı derecede yazım hatası vardı. Editörleri kim bilmiyorum ama direk çevirip düzenlemeden yayınlamışlar gibi. Hiç ama hiç memnun kalmadım bu yüzden.

Zaman İpliği'ni aslında ben yorumlamak istemiyordum. Çünkü kitabı gerçekten okudum gibi hissetmiyorum. Kitap hakkında yapılan yorumlar -elbette yabancı yorumları kastediyorum- olsun kitabın bu kadar adını duyurması olsun... Daha büyük beklentiyle başladım. En azından dokunaklı bir kitap okuyacağımı düşündüm, fakat böyle değildi. Belki de orijinal dilinde daha iyidir.

Kitabın içerisinde işaretlediğim ve beğendiğim birkaç cümle var. Fakat bence kitapta derin anlamlar falan yoktu. Doğrusu bir kez daha okumak istiyorum kitabı. Hani belki anlamamışımdır, kafam doludur da almamıştır belki diye düşünüyorum.

Kısaca kitabı ne beğendim ne beğenmedim. Beğenmedim demek kesinlikle kitaba haksızlık sayılır. Beğendim demek ise bana haksızlık sayılır. Bu nedenle kitabın pek de beklentileri karşılamadığını düşündüğüm için "okusanız da olur okumasanız da", "okumazsanız pek bir şey kaybetmezsiniz" şeklinde yorumlayıp "aslında hoş kitap" diyerek konuyu kapatıyorum.

Sevdiğim bir kaç alıntıyı da yazıp gidiyorum.

"İnsanlar sizi DELİ olduğunuzu düşünürse yaptığınız her şey, düşündüğünüz her şey DELİ damgası yer." /220

"Her ceza suça karşı bir hakarettir." /265


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder