Cute Light Pink Flying Butterfly

Translate

28 Şubat 2016 Pazar

Lola ve Komşu Çocuk| Kitap Yorumu |

Bu çok meşhur kitap ile yorumlama yapmaya devam!
Meşhur... Evet... Herkes okudu ve çok beğendi. Bense...
(Spoilır vermiş de olabilirim vermemiş de olabilirim. Emin değilim. Lütfen bunu gözeterek okuyun.)



Öncelikle kitabın içeriğinden bahsedelim biraz.

Lola adında farklı, değişik, ilginç diyebileceğimiz ana karakterimiz ve sevimli komşu çocuk Cricket arasında geçen basit bir hikayeyi konu alıyor kitap. Basit diyorum çünkü saf yada masum değil. Güzel de demek istemiyorum. Normal ve basit daha güzel duruyor bence. Lola iki yıl önce Cricket tarafından bir şekilde hazana uğratılmıştır -ki Cricket'in bir suçu falan yok bence- ve Lola kendini bir şekilde toparlayıp iş arkadaşları, ailesi ve sevgilisi ile düzenini kurup kısmen huzurlu bir hayat sürmektedir.

Aslında ana konu bu iki gencimizin aşkı fakat kitabın sonlarına doğru ikisini okuyoruz. Çünkü sevgili salak Lola'nın kendinden daha işsiz bir sevgilisi var.

Ya kitaba sinir oldum! Böyle kitaplara zaten hep sinir oluyorum. Nedeni şu: "Salak ana bayan karakter başka erkeklerle takıldıktan sonra o mükemmel ana erkek karakter prensimizi hak etmediği halde elde eder ve mutlu son." Bu durumdan nefret ediyorum. Hiçbiri hak etmiyor. Bence Lola'da hak etmiyor.

"Harika!" Bayıldım!" Çok tatlı!" yorumlarını bu kitap için şiddetle kullanmıyorum.

Cricket karakteri çok tatlıydı. Gerçekten çocuğu çok beğendim. Fakat Lola... Ayrıca ailesinin durumu. Doğrusu Cricket'in ikiz kız kardeşi bile Lola'dan daha iyiydi.

Ana karakterini sevmediğim bir kitabı nasıl sevebilirim ki? Buna rağmen haksızlık da etmek istemiyorum. Fakat hiç de gerçek dünyadan bir hikaye değildi. Her şey çok yapma ve şekerden yapılmış Hansel ve Gratel evi gibiydi. Çok fazla yapmaydı kısaca. Bu yüzden hikayenin içinde kendimi hiç ama hiç göremedim.

Stephanie Perkins ablanın yazdığı bu kitabı fazla yanlı ve fazla "benim gibi düşünün" şeklinde düşünerek yazdığını düşünüyorum. Yani kendi fikirlerini bize "normal"miş gibi empoze ettiğini düşünüyorum. Tabi bu başka bir konu. Fakat böyle olduğunu bilseydim kesinlikle bu kitabı almazdım fakat internetten aldığım için içini inceleme imkanı bulamadım.

Fakat hikaye sevilesiydi. Bu yüzden merak edenler okuyabilir. Yine de bu yazar ablanın başka kitaplarını almayı veya okumayı düşünmüyorum. Çocuklarıma da güzel bir miras değil bence.

Garip ve isyan dolu bir yorum oldu, biliyorum. Okuduğunuz için teşekkür ederim. Sizde okuduysanız veya okumak istiyorsanız düşüncelerinizi benimle paylaşabilirsiniz!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder