Cute Light Pink Flying Butterfly

Translate

28 Şubat 2016 Pazar

Komik Bir Hikaye | Kitap Yorumu |

Hayatımın en iyi kitabından birini dün okudum ve bitirdim. Gerçekte yazarın mı benimle aynı düşündüğünü yoksa ana karakterin mi öyle olduğunu bilemiyorum. Çünkü yazarın oluşturmuş olduğu karakter kesinlikle içimizden biri. Biraz daha kafayı takarsam onun gerçek bir insan olduğunu falan düşünebilirim.



Komik Bir Hikaye gerçekten harikaydı.

Kitap depresyonda olan bir çocuğun hayatını anlatıyor. Kurgusu ve geçen konuşmalar çok zekice yazılmış. Depresyonu o kadar güzel anlatmış ki Ned abimiz, mest oldum ve depresyonda olduğumu anladım (Ben çok ciddiyim.).

Öncelikle şunu söylemek istiyorum. Kitapta çocuk depresyonda, dayanamayacak hale geliyor ve intihar etmek istiyor. İntihar etmek istemesini çok iyi anlıyorum ve sebepleri gerçekten çok mantıklı. Bunu samimiyetimle dile getiriyorum bakın. Ölmek istemesini anlıyorum. Eğer çocuk kitabın sonunda ölseydi bunu gerçekten mutlu son olarak tanımlardım. Ciddiyim. Fakat tedavi görüyor, hayatına bir şekilde yön vermeye çalışıyor, seçimler yapıyor ve yaşamaya karar veriyor. Kitaptaki son kelime "Yaşa"ydı.

Fakat ölmeyi yaşamaya göre daha uzun, derin ve mantıklı açıklamış yazar. Gerçekten anlıyor musunuz bilmiyorum ama bence ölmesi daha mantıklıydı karakterin. Hayattan kopmasını değil, hayat ile bağlarını koparmasını istedim, tıpkı kendim için istediğim gibi.

Sanki karakter "Yaşa!" derken ölüyorum, der gibiydi. Ve bir sayfa daha olup olmadığını da kontrol etmek istedim. "Yaşamaya karar verdi fakat tüm bunlara rağmen dayanamadı ve iki sene sonra kendini okulunun çatısından attı." gibi bir cümle okumayı bekliyordum. Bakın çok ciddiyim.

Ama bu olmadı ve kitap kusursuz bir şekilde bitti ve hayatımın kitabı olmaya hak kazandı. Fakat bir şey öğrendim. Kitabın yazarı Ned Vizzini 19 Aralık 2013'te ebeveynlerinin yaşadığı binanın çatısından atlayarak intihar etmiş.

Yaşa'mamızı söyleyen bu yazar depresyondaydı ve sonra hayatına son vermeye karar verdi. Ölümün daha mantıklı olduğunu açıkladığı halde Yaşa'mamızı söyleyen bu yazar şu an hayatta değil.

Diyecek bir şey yok, size ölmenin daha mantıklı olduğunu söylemiştim.
Kitap harika, her şeye rağmen Vizzini de harika. Ernest Hemingway gibi Sylvia Plath gibi Ned Vizzini de harika.

Umarım bende harika bir insan olurum.

Her şeye rağmen yaşayın fakat ölüm gerçekten daha mantıklı. Fakat ölüm bir seçenek değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder