Cute Light Pink Flying Butterfly

Translate

9 Aralık 2015 Çarşamba

Şeftali Kokan Bir Yaz | Kitap Yorumu |

Bu kitabın yorumunu sırf arkadaşım henüz okumadı diye geç yazıyorum. Gerçi hala okumuş değil ama olsun. Ben bir an önce yorumunu yapayım.




Üç genç kızın bir şeftali bahçesinin etrafında yaşadıkları olayları konu alan bir kitap olan Şeftali Kokan Bir Yaz. Sevgili Jodi Lynn Anderson'ın bir kitabı. Ne yazık ki ilk kitabı diye tahmin ettiğim bu kitap sanıyorum yazarın dördüncü kitabı ve bana göre tam bir fiyasko.

Hepinizin bildiği gibi daha güçlü ve anlamlı kitapları okumayı seviyorum ve bu kitabı sırf kapağını sevimli bulduğum için aldım. Ayrıca popüler kesim edebiyatı bu aralar ne alemde diyerek elimi attım. Ve zilyonuncu kez fark ettim ki etraftaki popüler şeyler zımbırtıdan ibaret.

Sivri dilli olduğumu ve bilmiş konuştuğumun farkındayım fakat o kadar değerli esere rağmen bu kitapların satılıp okunması benim gibi yazarlık umudu olanları büyük bir hezeyana uğratıyor.

Eğer hiç kitap okumamış biri olsaydım bu kitabı sevimli ve olası bir gençlik kitabı olarak nitelendirirdim. Buna rağmen zamanında o kadar gençlik kitabı okumuş biri olarak diğerlerine oranla ne samimi bir arkadaşlık okudum ne de etkileyici bir kız dayanışmasına şahit oldum.

Eğer işin anlam ve edebiyat kaygısını düşünmeseydim de kitabı bu şekilde değerlendirirdim. Sevgili yazar Anderson sizin gibiler böyle bir kitap basıyorsa benim şu an bütün kitaplarım çok satanlara girmişti. -yine gömdüm-

Buna rağmen benim gibi merak edip okumak isterseniz, okuyun.

İtiraf etmek gerekirse sonlarına doğru biraz heyecanlandım ve hatta devam etmesini istedim çünkü keyifli kısımları geldikten sonra kitap bitti. Kitabı okumadan önce bunun ikinci kitabı olan Şeftali Kokan Sırlar'ı kim niye alır diyordum. Fakat okuduktan sonra ilkini okudum zaten belki devamı vardır alsam mı acaba, diye düşündüm.

Kısaca hatun kitabı satmak için yazmış okunması için değil.

Bana arkadaşlık ilişkilerine dair hiçbir şey katmadı. Duygusal bir hisse kapılmadım ve karakterleri hiç kendim gibi görmedim.

Üç ana karakter olan Birdie, Murphy ve Leeda resmen kitapta harcanmış.
Üzgünüm kızlar ama sizi hiç özlemeyeceğim.

İyi başlarsanız iyi olur fakat ön yargısız başladığım halde böyle olduğunu tahmin ettiğim için çok şaşırmadım ve bitsin diye acele etmedim.

Tek güzel yanı kitabın şeftali gibi kokması ve harika bir kapak tasarımına sahip olması.
Alıp fotoğrafını çekip instagrama atmak istiyorsanız, alın. Ben öyle yapıyorum.

Başka kitap yorumlarında görüşmek üzere. Selametle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder