Cute Light Pink Flying Butterfly

Translate

9 Aralık 2015 Çarşamba

Bir Gün Beni Ağlayacaksın | Kitap Yorumu |


Kitabın adı: Bir Gün Beni Ağlayacaksın. Kitap adından ne kadar büyüleyici olduğunu belli ediyor zaten. Doğrusu yorumlayacak kelime bulamayacağımı bildiğim halde geldim. En azından çabalayacağım.


Bu kitabı instagramda paylaşırken şu satırları yazdım:

"Ah bu adam... Ah bu kitap... Ah bu kalp...

Kitabı ilk okuduğunda şaşırıyorsun. İkinci okuyuşta idrak ediyorsun. Üçüncü okuyuşta hissetmeye başlıyorsun. Dördüncü de gerçekten yaşarız belki. Fakat buna rağmen her okuyuşta anlıyorsun. Anladıkça anlatamaz hale geliyorsun. Kitabı anlatmaya kelimeler işlevsiz kalıyor bundan ziyade anlatmak boşa bir uğraşa dönüşüyor.

Belki de doğru, sevilmekten başka kurtuluşumuz yok. Fakat kalbimizde olmayan nedenlerden ötürü bu hallere mahkumuz. Kurtuluş anahtarı sevdiğimizde olduğunu bile bile, diri diri ölüyoruz.

Yazık."




Kitabın çıkış hikayesini anlatayım isterseniz önce. Bu koca yürekli adam kitabı el yazısı ile hazırlıyor ve Okuyan Us yayın evine yolluyor. Paketi alan Okuyan Us çalışanları hem heyecanlanıyor hemde merak içinde paketi açıyor. İçerisinde bir mektupla birlikte el yazısı olarak gönderdiği bu eseri, gönderdiği hali ile yayımlamalarını istediğini söylüyor.

Yayın evi de hiç vakit kaybetmeden tıpkı yazarın istediği gibi o hali ile kitabı basıyor. Hatta sanırım bir sayfasında bir mürekkep izi var ve merak ediyorum bu iz herkeste var mı? Okuyacak olanlar yoruma gelsin ve benimkinde de var desin lütfen. Bu harika bir şey çünkü...

Sanırım kitap yaklaşık dört haftalık ve inanılmaz bir eser!

Öyle özgün, öyle anlamlı ki! Tüm büyüsü ile seni duygu yoğunluğunun içine çekiyor. Bakalım bu kitap nasılmış derken bir baktım okuyorum ve bir süre sonra kitabı okuyup bitirdiğimde boğazımda bir yumru kaldı. Kitabı bir oturuşta okuyup bitirmem koymadı bana, kitabın içimde yaşadığını hissetmek koydu. Nasıl söyleyeyim... Kitap bir bitiş için yazıldığı halde sanki bir başlangıç olduğunu gösteriyordu. Kitabın sonunda insan büyük bir umut dalgasına kapılıyordu. Diyorsun ki böyle değil, bu kadar kolay olamaz.



Ah bu kitap... Benim en'im olan kitabımı büyük bir hızla geçti ve yeni en'im oldu. Diğer en'imi sizlerle paylaşmadım çünkü paylaşmaya kıyamadım fakat bu kitap öyle değil. Bu kitabı herkes okumalı! Bu kitabı herkes duymalı! Bu kitabı herkes hissetmeli! Biraz olsun içinde yaşatmalı...

Çünkü bu kitap nefes alıyor...
Buram buram sevda kokuyor...
Sanki kitap içli içli ağlıyor da okurken gözyaşlarını dindirmeye çalışıyoruz.
Bu kitap her şeyden daha gerçek.

Bu kitap sadece kitap değil.

Alın, okuyun, okutun, önerin.

Ve daha da önemlisi artık biraz sevin.

7 yorum:

  1. Böyle harikülade bir analizden sonra kitabı okumamak akıl işi değil. Hemen alıp okuyacağım Anka's Soul, umarım hissettiklerini, umarım yazarın hissettirmek istediklerini duyumsamayı becerebiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap cidden okunmalı! Boşa yazmıyorum herkese sesleniyorum. Aslında umuyorum ki yazarın hissettiklerini hissetmeyiz çünkü o gerçekten çok acı çekiyor. Biliyorum...

      Sil
  2. Cok guzel yazılmış bir yazı ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, teşekkür ederim!!! Kitap da çok güzel mutlaka oku ~

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  3. Bunun gibi kitaplar istiyorum tavsiye eder misin ? Sözler olan okurken içinde kendimi bulacağım birşeyler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu böylesi anlamlı bir kitaptan ziyade içerisinde kendine dersler çıkaracağın birkaç kitap önerebilirim. Mesela Kendi Kutup Yıldızını Bul, Ankara'da Bir Kızılderili, Biraz Yağmur Kimseyi İncitmez gibi.
      Bunlardan ikisi deneme kitabı bir tanesinde ise kısa öyküler falan var. Bu tarz seviyorsan, öneririm ~

      Sil