Cute Light Pink Flying Butterfly

Translate

14 Ağustos 2015 Cuma

OT OLMAK İSTİYORUM




Fakat kararım kesin ot olacağım.

Bu konuda fazlası ile hassasım. Samimiyetimle dile getiriyorum: Ot olmak istiyorum.
Ot olmanın amaçsızlığını iliklerime kadar hissetmek. Bu sorumluluktan yoksun durumu kanımın son damlasına kadar kullanmak, bu lüksü boşuna harcamadan efendi efendi toprakta bitmek istiyorum.

Sevgili bahçıvanlar, belediye görevlileri ve tanımadığım bir sürü adam, amca, efendi ya da ne olduğu belirsiz şahıslar beni yolsa, kesse yahut koparsa bile, ben varlığımın gereksizliğini umursamadan sürekli bitmek istiyorum. Yılmadan, yıkılmadan ve hatta sıkılmadan oracıkta tekrar tekrar yeşersem. Büyüsem de büyüsem. Yokluğumun kimseye koymadığı şu dünyada inadına var olmak için savaş versem ve bunu büyük bir gayesizlik ile yerine getirsem...

Fütursuzca üzerime basan insanlara inat, yüzümün, kaşımın, gözümün ve hatta bedenimin yamulmasına, eğilip büzülmesine aldırmadan bir halt varmışcasına yaşamak için fuzuli bir çaba göstersem.

Üzerime serpilen her bir su damlasına şükür etsem. Etsem de gürlesem, daha da alevlensem ve yaşama coşkusu ile yanıp tutuşan bu gönlümde at koştursam.

Varoluşumun amaçsızlığına hiç sövmesem.
Yağmura sevinsem, güneşe sevinsem, rüzgara sevinsem.
Çiçekli olanlara özenmesem. Onlarla gereksiz bir rekabete girmesem. Ağacın heybetini kıskanmasam. Lalenin zerafetini öfke ile karşılamasam. Sudan korkmasam, çamur olmaya aldırmasam.

Bir anda bir nebze olsun yararlı olduysam ne mutlu diyerek beni yalnızca vücudunu besleme unsuru olarak gören, süt kaynaklı bu canlıya da kırılmasam, asilliğine sual olunmayan diğer canlı için de savrulmasam.

Yok olmaktan ve yeniden doğmaktan korkmasam. Yalnızca yaşamanın heyecanına ortak olsam ve ölümün tatlı kokusu ile mest olsam. Olduğum hal için mutlu olsam ve olmadıklarım için isyan etmek yerine oldurana şükür etsem.

Kendim için değil de onlar için yaşasam ve ölsem. Dediğim gibi keşke ot olsam.

Ot gibi yaşasam ve ölsem ve yeniden doğsam.
Yalnızca bu zarif ve bir o kadar da kayda değer olmayan, ama yeşil ama sarı rengi ile doğanın en anlamlı bir o kadar da en değersiz sayılan canlısı olan ot olsam.

Üzerime basacaklarını bilsem de varlığımdan bir haber yaşasalar da böylesine bir yaşamın lütuf olduğunu bilen bir ot olarak yeniden var olsam.

Bunları bildiğimden habersiz olan iki ayaklı ucubenin altında ezilirken daima varoluş gayemi taşısam yüreğimde ve en içten dualarımı bu küçük ve yeşil bedende etsem.

Böyle bir yaşamı dilesem ve gerçek olsa...

Ben keşke bir ot olsam.

2 yorum:

  1. Sen ot ol bende koparıp Büş çayı yapayım belki sağlığa yararlı bir şey olursun. Çimen olsan kankalarınla muhabbet ederken üstünde piknik yaparım, çekirdek çitlerim. İnsanım sonuçta. Ot bile olsan insanlar tepende olacak.
    Ot halinle de yine Büş olacaksın ol daha şekşii olur. İnşallah duaların kabul olur :D
    Kastettiklerini anladım bu arada mesajlı şeyleri anlarım zekiyim by.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kastettiklerimi anladığını verdiğin örneklerden anladım. İnsan olduğun için ve ucube olduğunun farkında olduğun için çok mutluyum. Yorumun için teşekkür ederim by.

      Sil