Cute Light Pink Flying Butterfly

Translate

13 Temmuz 2014 Pazar

GHAJİNİ

Bollywood kafasına vurdum. Uzak doğunun peşindeyim de acaba o uzak doğuda başka neler var merak etmiyor musunuz?
Mesela oldum olası sevgi ve sempati duyduğum, kıyafetlerinden tutunda danslarına kadar hayran olduğum, hem sıcak hemde kültür olarak bize epey uzak bir ülke Hindistan.
Peki Hindistan'ın neyi meşhur? Benim için kuşkusuz Aamir Khan'ı. [Burada kıkırdadı.]
Size bir Aamir Khan filmi getirdim. Tanıtması benden izlemesi sizden efendim.



Filmimizin adı Ghajini. Romantizmin hakim olduğu bu filmde dram da var aksiyonda var. İzleyen yaşıyor kısaca.



Sanjay Singhania (Aamir Khan) 15 dakikada bir yenilenen bir hafızaya sahiptir. Evini, kendini ve her şeyi unutan bu adam kendince bir yol bulmuştur. Elinin resmini, gittiği her yerin resmini çeker. Kendine notlar tutar. Bu şekilde yaşamını sürdürmektedir. Bu hafıza kaybının geçmişte bir nedeni vardır. Sanjay'ın geçmişe dair hatırladığı tek bir şey vardır. Bir isim, o ise Ghajini'dir.

Aamir amca bu filmde çok karizmaydı. İnkar etmeyeceğim.
Resmen karizma geliyorum diyor!








Ayrıca Tıp okuyan bir öğrencinın bu vaka ilgisini çeker. Oldukça gizemli olan bu olayı merak eder. Bir şekilde Sanjay'a ulaşır ve olayların içerisine dahil olur.

Filmde Sanjay'ın geçmişini yazdığı günlüklerden öğreniyor izleyenler. Sanjay geçmişine duyduğu intikam nedeniyle bir çok insanı öldüren bir suçludur aslında ve peşine bir polis düşer. Daha sonra günlüğünü bulur ve okumaya başlar. Günlüklerin diğer kısımlarını ise Tıp öğrencisi kız okumaya devam eder. Bu şekilde bizde Sanjay'ın oldukça güzel hayatının nasıl berbat bir hala geldiğine şahit oluyoruz.

Kalpana(Asin Thottumkal) günlüklerden öğreneceğimiz baş roldeki kızımız. Hınzır, deli bir şey. Ama öyle saf bir kalbi var ki... Bir yanlış anlaşılma üzerine bizim Sanjay ile ilişkisi yalanını uyduruyor. Üstelik daha önce görmediği bu adam sayesinde kariyerinde yükseliyor. Ya hu kız o kadar sevimliydi ki mimiklerine öldüm resmen.

Ben çok sevdim bu hanım kızı ama!




Bizim Sanjay bu yanlış anlaşılmayı anlıyor ama çaktırmıyor, kızla vakit geçirmeye başlıyor. Ama bizim Kalpana, oğlanın Sanjay olduğunu bilmiyor. Nereden bilsin zaten? Adam ülke zengini ama kız saf.

 

Film aslında aksiyon filmi gibi görünse de oldukça romantik bir aşk filmi.
Saf ve temiz bir gerçek aşka şahit oluyoruz izlerken.

Tabi bu yaşanan hoş ve sevimli dakikaları biz hep günlükten öğreniyoruz o ayrı bir olay.

Doğrusu baş roldeki kız yani Kalpana (Asin Thottumkal) o kadar sevimli o kadar cana yakındı ki, resmen o sıcaklığı izlerken hissettim. Bu filmi izlerken gülümseyeceksiniz. Gözleriniz parıldayacak ama yer yer acı duyacak ve göz yaşlarınıza hakim olamayacaksınız.
Ben izlerken ağlamadım fakat belki siz benden daha duygusalsınızdır, belli mi olur.


Bunlar da filmin hoş ve sevimli kareleri.
                Asin'in duruşuna, mimiklerine, hareketlerine gülüşüne kurban olayım. Resmen bayıldım!

Ama filmde en sevdiğim bir kısım vardı ki... İnanın gözlerim doldu dostlar. Öyle sıcak öyle samimi bir sahneydi ki. Bakınız bu sahne için izlenir!
Sahnemiz efendim;

Şuan bir gözlerim yaşardı, mesut oldum doğrusu.
Filmin sonu da duygusaldı arkadaşlar... Pekala itiraf edeyim, duygusal bir filmdi. Tamam ağlamadım ama siz ağlayabilirsiniz.
Ben derim ki ilk fırsatta izleyin.
Hatta hemen şimdi izleyin. Bu film tereddütlük bir film değil tüm samimiyetimle ifade etmek istiyorum. İzleyin diyorum.
Tanıtması benden izlemesi sizden. Gitmeden en değerli sözleri şuraya iliştirip gideyim. Mutlu kalın.







6 yorum:

  1. "Ghajini"yi gördüm gözlerim parıldadı.
    "Kim paylaşmış ayy?!" dedim bir baktım ki Büş ! Vuuğ~
    Hemen tıkladım. ^^
    İyi yorumlayıp açıklamışsın. İzlememiş olanlar için ideal bi tanıtım.
    Aamir Khan'ın kaliteli ayrıcalıklı filmlerinden biri, ne sevilesi amaa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Seb'im. Hindistan sohbetimizden sonra, beynimde şimşekler çaktı paylaşayım dedim. Daha devamı gelir umarım, sevdim bu işi ben!
      Çok hoş bir film, ne izlenilesi ama...

      Sil
    2. Ne zaman izledin sen?

      Sil
    3. Bu sene içerisinde izledim, belki bir iki ay olmuştur izleyeli ya da daha fazla...

      Sil
  2. gifler çok güzel olmuş, izlerken hönküre hönküre ağladığım anlar düştü aklıma :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Ben ağlamamıştım fakat duygusal bir film olduğu kesinlikle doğru...

      Sil