Cute Light Pink Flying Butterfly

Translate

15 Şubat 2014 Cumartesi

ÜRET SONRA TÜKET

Şairin dediği gibi üç beş damla kandan olan insan size sesleniyor! Üç beş damla kandan olan insanlara sesleniyor. Ayıbımızı örtmeye geldim. Ah çok ayıp.

Zamanın getirdiği berbat bir ruh hali hepimizi kapladı. Hiç öyle metropol hayatı insanı bu hale getirdi demeyin. Siz seçtiniz böyle olmayı. Gülseniz bile illa sıkıştıracaksınız oraya bir hüzün, bir matem. Niçin? Niçinini ben bilmem. Ama öyle. Nicedir ki insanlar büyüdü, öğrendi ve daha çok büyüdü.

Eski devirde yaşayan insanlar duvarı kazıyarak resim yaparlarmış, daha sonra taş oymalar kale yapmalar derken şimdi günümüze kadar gelmiş ne harika eserler var. Bu zihniyetle yürüyüp iğrenç ötesi sprey boyalar ile çevreyi kirletenlere niçin kızıyorsunuz? Tarihi bilen genç onlar. Yalan mı? Yalan.

Bunu geçelim de ben hüzünden bahsediyordum. Hüzün... Var da yok. Olan ama olmaması gereken. Varlığı bilinen ama uydurulan. Hissedilen ama görülemeyen.  Nedeni ne bakalım mı?

Şöyle çevreme bir bakıyorum. Double**0 marka mı desem 456TYYR model mi desem ne desem bilemedim bir sürü çeşitte telefon. Olmayan istiyor. İsteyen alıyor. Olan alıyor. Olmayan yine alıyor. Alıyor da alıyor.
Sen o telefonu almadan önce yüz adet fidan dik ben sesimi çıkarmam. Ama sürekli tüketim. Biraz da sen üret, biraz da sen katkı sağla. Yok, ben kullanmıyorum der bu insan. Üretmeyi mı kullanmıyorsun? Eh hani senin atan nerede?

Şöyle düşünüyorum.

 'İnsanın telefonu büyüdükçe kalbi küçülüyor.'

Beni mazur görün. Demek istediğimi anlamışsınızdır her halde. Yanlış anlaşılmak istemem çünkü siz okuyucularım birer büyük telefona sahipsiniz. Yanlış mıyım? 

Benimse müzik dinleme kaygım olmasa telefon taşımayacağım gibi bir düşüncem var. Fakat ne zaman o telefondan internete bağlanma davası girdi işin içine beni de esir aldı. Bende oldum artık bir tüketen. Üretmeye gelirsek beslerim sokak kedilerini, toplarım yere atılmış çöpleri bir de maydanoz toplarım bahçemizden kısır için, başka bir üretim yok bende.

Küçülen kalpler soğumaya da başlıyor. Arkadaşlarım ellerimden tutar bazen. 'Ah, ellerin ne sıcak senin.' Öyle tabi ne kadar büyük kalp o kadar sıcak el.
Bir söz var ne kadar doğru olduğu bilinmez ama;

'Bir insanın kalbi sıcaksa, elleri de öyledir.' 

Yalan diyemem ama benim kalbim sıcak değil pek. Ya da karşıdakinin tutumuna bağlı. Herkes gelip ellerimi kalorifer niyetine kullanıyor. Ben ne yapayım şimdi bu durumda. Keşke telefonum büyük olsaydı. Baba bana cebime sığmayan telefonlardan alır mısın? I ıh.

O ayrı bir konu zaten. Önceden telefonlar çok büyük yok efendim takoz diye alaya alırken şimdi ki telefonları elimizle tutamıyoruz. Bir de minicik minicik veletler kullanmaya çalışmıyor mu bu telefonları. Vallahi sinir oluyorum.

Sen küçüğüm git elini toprağa çamura bula, niçin o yeni model takozları kullanıyorsun. Git kaybol sokaklarda merak etsinler seni. Uyuya kal bir ağaç kovuğunda, hayal kur daima. Boş ver o kızıl ötesi ekranı. Zaten yüreğin minicik ağır değil mi o telefon?

Benim eğer ki ihtiyacım olursa tabi alırım. Ama yeni model çıktı al, aha bunda yeni özellik, ay şu programı gördün mü? Görmedim! Sen hiç portakal ağaçlarının nasıl çiçek açtığını gördün mü? Görmedin. Göremedin. Eh bakmadın ki!

Metropoliteni yemişim, o da güzel be. Sen yeter ki bak, oku, izle, anla. Ama yok 'Yeni bir oyun çıkmış oynuyorsun kendine bağlıyor çok fena bir şey.' diyorsan o halde sana şunu derim. Daha önce hiç nergis çiçeğini kokladın mı? Koklamadıysan bilemezsin kendine bağlama işini. Kokla gel bana sonra diyebilecek misin hala o oyun bu uygulama.


Haydi şimdi seçin bir uygulamayı da sizi o hiç ulaşamadığınız düşlerinize ve hayallerinize götürsün. Hadi nergis çiçeğinin kokusunu size sunsun. Gerçek bir portakal çiçeği göstersin. Ay bir dakika dişimde maydanoz kalmış kusura bakmayın, gidiyorum.









5 yorum:

  1. Bunu çok beğenmiştim, söylemiştim zaten. Bir de yorumda söyleyeyim. :)
    Bu arada bloğunu yeniden dizayn etmişsin.. Duygusu değişmiş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O saf ve düşlü anılar yerini daha olgun ve soğuk bir hava geldi sanki. Ama daha güçlü bir ruh var. Büş daha çok bu sanki...

      Sil
    2. Evet tam da dediğin gibi olmuş. Hadi hayırlısı... ^^

      Sil
  2. Okuduğum bir çok yazını hoş buluyorum. Sözcüklerinin gönlünden kopup geldiği belli oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Evet, içimden geldiği gibi öylece yazıyorum.

      Sil