Cute Light Pink Flying Butterfly

Translate

24 Ocak 2014 Cuma

HAYAL NEDİR?

Avuçlarımda yine ufacık tefecik bir hayalim var. Gerçekleştiremeyeceğim diyorum defalarca. Yenilgiyi baştan kabul etmiş bedenim. Hayalim ne benim sizlere de söyleyeyim. Üzgünüm ama yanılıyor yüreğim. Bu bir hayal olamaz. Hayaller böyle sıradan değildir. Bu olsa olsa saçma bir gelecek planı olur. Saçma. Çok saçma. Saçmalık. Fakat mantıklı olan ve istediğim şey.

Saçma Gelecek Planım:
Ankara'ya git.
Hacettepe Üniversitesini kazan.
İyi bir işe sahip ol.
Hayırlı bir eş seç.
Güzel çocukların olsun.
Huzurlu bir yaşam sür.

Çok hoş, doğru ve güzel bir plan. Fakat bir hayal değil. Çünkü hayaller gerçekleştiremeyeceğiniz kadar mükemmel olan ve beyninizin bir kenarında gerekli/gereksiz yer edinmiş ögelerdir. Biz bunlara hayal deriz. Ya da hayal dedirtirler. Bilmiyorum hayal nereden gelmiş bize.

NOT: Hayal kelimesinin kökü Arapçadır. 'İmgelem, zihinsel görüntü, gövdeden ayrılmış ruh' sözcüğünden alıntıdır. Arapça sözcük 'hayal etti' fiilinin mastarıdır.

İşte size hayal kelimesinin bilimsel açıklaması. ya da her neyse.

Hayal nedir peki size göre? Hayal, hayal, hayal... Hayal, hayal gibi.

Hadi sizinle gerçek bir hayal paylaşayım.

Gerçekten büyük bir şehrin minik bir yerinde hoş bir dükkanım olsun isterdim. Bilirsiniz; ara eski bir sokakta. Belki hafif bir yokuştan çıkılarak ulaşabileceğiniz bir yer. Ya da köşe dükkanı. Hayır, hayır bir çok esnafın bulunduğu o ara sokakta kalmış bir dükkan.

Kapı açılırken minik bir çan çalabilir. Bu misafirlerimin-müşterilerimin- geldiğini haber verir bana.
İki katlı bir dükkan olur.




İşte tıpkı bu yerler gibi. Hepsinin karışımı olsun istiyorum. Doğal bir mimarisi olsun. Dışında harika ve rengarenk çiçekler yetiştirebilemeyi istiyorum. Ayrıca cadde üzerinde olsun ki evime kolaylıkla ulaşabileyim. Bir de köşe dükkanı olsun bu çok hoş olurdu cidden.

Dükkanın iki katlı olmasını istiyorum. Üst katta mutfak olur. Orada harika şeyler pişirebilirim. Menüyü hazırlamak ne eğlenceli olurdu.
Bol bol tatlı ve şekerleme olan, hamur işi olan lezzetli ve iştah açıcı yemekler, hafif sağlıklı ana yemekler ve bol yeşillik içeren salatalar.
Bunların hepsini kendi elimle hazırlayabilirim. Ayrıca bir gece önceden ertesi günün spesiyalini belirler ve yapardım.
Salataların ve yemeklerin ana sırrı içerisine koyduğum soslar olurdu. Bunu kimseye söylemem. Asla, asla!

Dükkanımın en dikkat çeken unsurları da birbirinden lezzetli ve şifalı çayları olurdu. Her ülkeden ve bölgeden kopmuş. İnsanın içini açan ve iştahını kabartan muhteşem kokulu çaylar. Ah gerçekten harika!

Çeşit çeşit hamur işi... Aklınıza neler geliyor? Ben söyleyeyim. El yapımı makarnalar-özel sossuz asla pişirmem- puf puf olan ve nefis olan börekler, minik aperatif tuzlu kurabiyeler, sıcacık ekmekler, bol baharatlı pideler...

Tatlılar esas önemli nokta; rengarenk şekerlemeler, el yapımı kurabiyeler, çeşit çeşit pastalar, minik ve pofuduk donutlar, şerbetli ve sütlü tatlılar, güzel olan her şey...

Ana yemekler, işte benim işim. Bin bir çeşit sebzeden oluşan leziz ve sağlıklı yemekler. Hafif fakat doyurucu. içerisinde çeşitli soslar ve baharatlar bulunan dünya lezzetleri. Sanırım karnım acıktı!

Biraz da dükkanımın dekorasyonundan bahsedeyim. İçerisinin hafif ışıklı ve loş bir ortam olmasını istiyorum. Gizemli ve esrarengiz. Bu nedenle eski bir bina olması benim için avantaj. (Yarabbim bu harika olacak!)
Üst katta mutfak olacak ve minik bir oda. (Yalnız kalmaya ihtiyacım olabilir.)
Alt katta ise; demiştim harika eski bir kapı. Eski model tahta bir kapı olacak ve bir cam bulunacak. Kapının arkasında da bir perde bulunacak yine eski moda tül bir perde. Kapının mavi olmasını istiyorum. Mavi...
Mavi!
İçerisinden bahsediyorduk. Evet kapıdan içeri girer girmez dikdörtgen bir alan ile karşılaşacaksınız. Hemez sol tarafa başınızı çevirirseniz. Üst kata çıkmak için gereken merdivenlere kadar duvarda boydan boya ve upuzun bir kitaplık ile karşılaşacaksınız.(Sanırım en güzel olan kısmı bu.) Sahip olduğun tüm kitapları oraya koyacağım. Ayrıca çeşitli dergi, DVD ve filmler orada olacak. Ayrıca plaklar. Hepsini oldukça düzenli bir şekilde yerleştireceğim. İnsanların ilgisini çekeceğini umuyorum. Ayrıca asıl güzel olan kısmı ise şu olacak.
Kitaplıktaki büyük bir bölümü -kitabın kitabımdır olacak bu kısmın adı- ayıracağım. İnsanlar eğer benim kitaplarımdan birini okumak için ödünç almak isterse onlardan vereceğim bir kitap karşılığında onlarında bir kitap bırakmasını isteyeceğim. Kitabımı okuduktan sonra bana geri teslim ettiklerinde kendi kitaplarını alabilecekler. Bu şekilde bende yeni kitaplar okumuş olacağım. Ayrıca kitap bağışı yapmak isteyenler de yapabilecekler. Bu harika olacak. (Harika, harikadan da harika, bu HARİKA bir şey.)


 






Bunlar gibi olmasını istiyorum kitaplıklarımın. ahşap sadece ve esrarengiz. Daha çok kitap ve daha çok kitap. Bundan daha iyi bir şey söyleyin bana. (Daha çok yemek.) Haklısın daha çok yemek, bundan da fazlası olacak merak etme.

Dekorasyona devam etmek gerekirse. içeride kalan boşluğu çeşitli sandalyeler ile dolduracağım. Hoş motifli hem modern hem de eski görünümlü kullanışlı örtüler bulunacak. Mümkün olduğunca bol sandalye koyacağım. Daha çok insan gelsin diye. Duvar kenarlarına daha fazla sandalyeli ve dikdörtgen şeklinde büyük masalardan koyacağım. Geniş aileler ve toplu gelen arkadaş grupları için. Ortalara ise 3-4 kişilik minik yuvarlak masalar. Masaların üzerinde her gün kapı önümde yetiştirdiğim çiçekler bulunan taze ve hoş kokulu vazolar ve minik mumlar bulunacak. Sağ tarafta kapının bulunduğu duvarın hizasında yuvarlak masalar ve etrafında iki tane koltuk bulunan bir düzen oluşturacağım, hem şirin hem sıcak. İki insan rahatlıkla oturup konuşarak yemeğini yiyebilir burada. Merdivenin hemen sağına bir büfe koyacağım. Yeni pişirdiğim hamur işlerini, kekleri ve tatlıları buraya koyacağım. Bu şekilde insanların hem iştahı artacak hem de seçme şansı elde edecekler. (Ağzım sulandı.) Muhteşem şeyler pişireceğim bana güvenin.


    







Bu hoş kokular eşliğinde harika müzikler sunacağım misafirlerime. Hoş, rahatlatıcı ve 'Bu hangi şarkı çok güzelmiş.' dedirtecek cinsten ezgiler.
Onlara güzel dakikalar yaşatacağım ve bir şey rica edeceğim. Sadece küçük bir not yazın dükkanım ile ilgili. Ne olursa olsun ne düşünüyorsanız. Tüm bu not bulunan kağıtlar dükkanımda bulunan dört kolona yapıştıracağım. Her biri farklı kalemle yazılmış, farklı el yazıları bulunan, farklı dillerde olan, farklı cinsiyetlerin yazdığı, farklı renkten insanların, farklı hikayesi olanların ortak bir yerde birleşip not yazmaları. Bundan daha büyüleyici bir şey var mı?
Şimdi bir isim bulmalıyım. sanırım buldum. BÜŞ'ÜN DÜŞÜ. Woahh! Harika! Beğendim. Senin adın BÜŞ'ÜN DÜŞÜ olsun. Fakat hep bir düş olarak kalma.
Şimdi uygulama zamanı:

'Mavi bir kapı var karşınızda, dışında rengarenk çiçekler bulunan bir dükkan bu. Mavi kapının tül perdesinden önce bir kağıt asılı 'AÇIK' yazıyor ve içeri giriyorsunuz. Kapıyı ittirdiğiniz zaman bir çan sesi duyuyorsunuz. İçeri girmeden burnunuza nefis kokular geliyor. Aç olan karnınız bu kokuların büyüsüne kapılıp ayaklarınızı harekete geçiriyor ve ilerliyorsunuz. Burada sahip olacağınız şeyler sadece yemek değil. Biraz sohbet ve hoş tebessümler de götürebilirsiniz. Üstelik bunlar müessesemizin ikramıdır.'

 Bu benim hayalim. Sizce gerçekleştirebilir miyim? Yani Hacettepe'den mezun olup, bir kocaya sahip olduktan sonra etrafımda iki çocuğum koştururken... Yüzümde kırışıklıklar oluşmuşken, aileme olan sorumluluk varken. Sizce böyle bir hayal gerçekleştirebilir miyim? Hayal. Hayaller gerçekleştiremeyeceğiniz kadar mükemmel olan ve beyninizin bir kenarında gerekli/gereksiz yer edinmiş ögelerdir.
Cidden öyle midir? Öyle olsa bile bununla yaşamayı seviyorum. Hayal benliğimi var eden şey. Benliğimizi var eden öge. Gerçekleşir mi? Gerçekleşmez mi bilinmez fakat Büş'ün Düşü asla sona ermeyecek. Asla!

5 yorum:

  1. O kadar guzel tatlilar var kii Cok cnim cektiiiiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da yapayım bir gün, kahvelerin yanında iyi gider...

      Sil
  2. Woouvv ! Bu yazı Büşün sıcaklığını, renkli kişiliğini, sıkı bir okur oluşunu, mis kokusunu, becerikliliğini hissettiğim andır!
    ~ Umarım hayalin gerçekleştiğinde ilk misafirin ben olurum ^^ ~

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir hayal seninki. Okurken aklımda canlandırdığım ortam öyle içten öyle güzel ki bir an keşke böyle bir yer olsa da her daim gidebilsem dedim. Umarım bu hayallerin sadece hayal olarak kalmaz. :)
    Küçük bir not: Kitabın kitabımdır kısmına ba-yıl-dım!

    YanıtlaSil
  4. Umarım her birimizin kurduğu hayaller gerçekleşir... Büş'ün notu: Doğrusu yazarken bende çok keyif aldım, ayrıca kitabım kitabındır!

    YanıtlaSil