Cute Light Pink Flying Butterfly

Translate

8 Kasım 2013 Cuma

SENDEN ÖNCE BEN | Kitap Yorumu |

Hey! Yeni kitap tanıtımı yapıyorum. Uzun bir aradan sonra...
Kitabımızın ismi 'Senden Önce Ben'
Ah nasıl söylesem çok hoş bir kitap.
Jojo Moyes'in çok samimi bir anlatımı var. Kitabın konusu aşk olmasına rağmen öyle insanı aşka boğup sıkmıyor. Açıkçası kitabı kahkahalarla okudum. Çok hoş diyaloglar vardı.

Karakter analizi yapacak olursam.
 Will çok havalı! Gerçekten çok havalı. Kitabı sadece o adam için okuyabilirdim. Beyninin içini görmek isterdim neler dönüyor orada diye?
Lou çok sevimli. Onun saçma sapan kıyafetli halini gerçek hayatta görsem nasıl bir tepki vereceğimi merak ediyorum. Çok samimi...
Kitabı okuyun derim. Yani cidden değer bir kitap. Yazarın diğer kitaplarını da okumak istedim. Okursam sizinle paylaşırım.

Kitabın arkasında yazanlara göz atarsak:

Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu...

Yaşamın ince detayları Lou'dan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu...

Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.

Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lou'nun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur? 

Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün...

Arkadaşlarımın hepsi sonunda hüngür hüngür ağlayacağımı söyledi. Bende çok korktum çünkü ben çok sulu göz bir insanımdır. Kitabı bitirdiğimde ağlamadım. Sadece dudaklarımın kenarlarında hafif bir tebessüm vardı.
Bu çifti hiç unutmayacağım. Bilemiyorum çok samimiler. Bizden biri gibiler. Seveceğimiz bir kurgu var. İnsanı mutlu eden ve gülümseten. Okuyun diyorum başka da bir şey demiyorum.

Kitabın sonunda ise... söylemem okuyunca görürsünüz.

Son olarak:

Aşk vardır, ona inanmaktan vazgeçmeyin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder